''hidup tu sebijik macam MULUT..bila orang tu RAJIN gosok gigi, so mulut dia wangi..kalau PEMALAS, busuk la..takkan wangi kott...''

Monday, March 28, 2011

pantun buat wanita... wohaa

assalamualaikum..harini cik abil nak 
kongsi2 pantun..sape2 brani jawab, sile jawab..
akan ku balas nanti..haha


Baju nipis nampak bayang

Peha gebu saja ditayang
Lebih baik tak pakai baju senang
Dah tentu boleh tunjuk terang-terang



Baju ketat seluar sendat
Pakai tudung just ikat-ikat
Dari mula memang bukan adat
Disudut agama pun gaya tak berkat



Tudung jarang baju nipis
Pakai sikit boleh nampak ‘garis’
Mata orang terbeliak, kita membengis
Bila kena kutuk, kenapa menangis



Lengan pendek blaus gantung
Jeans ketat melekat dipunggung
Jadi orang Islam ni sebenarnya beruntung
Agama tak suruh berbungkus macam pocong



Apa rasanya, kepala bertudung, kain terbelah
Kalau takat rambut orang kurang ghairah
Lain kalau peha gebu atau ternampak lurah
Mata yang memandang boleh keluar darah



Kebaya ketat, kain terbelah
Ikat tudung macam tak sudah
Nak ikut suruhan agama memang tak mudah
Tapi Islam sebenarnya indah



Tutup aurat bukan suruh berselubung
Sampai tak nampak muka dan hidung
Yang faham tuntutan amat beruntung
Taklah bersungut mulut pun muncung



Dah kalau mula minat nak bertudung
Cubalah sesuaikan apa yang disarung
Kalau masih rasa jiwa tu ‘mendung’
Maknanya nafsu tu belum dapat dibendung



Bertudung itu bukan satu paksaan
Ianya lebih kepada keinsafan
Selalunya nafsu masih dikuasai syaitan
Itu la pasal fesyen pun yang bukan-bukan



Asal menutup aurat itu tuntutan
Kalau dianggap susah, tu sebab bosan
Yang ye nya hati tak berkenan
Tu yang berjela-jela mencipta alasan



Menutup aurat satu syariat
Kepada agama kita taat
Hidup berkat pahala berlipat-lipat
Didunia selamat, di akhirat hebat







pantun..cedit to  Marouane Chamakh

meh kite jadikan pedoman k para ladies...
nak masyuk syurga kan??meh2.. :)

3 comments:

pinqy taraturuu said...

abil syg~
nak mintak izin letak patun indah ney kat blog sye bole??
law da bg kebenaran btaw tauuu:)

pinqy taraturuu said...

abil syg~
nak mintak izin letak patun indah ney kat blog sye bole??
law da bg kebenaran btaw tauuu:)

~ abil CUMA ~ said...

silekann syang uii...
tapi bagi kredit kat owner puisi nie tau..
si maruone tu... :)