''hidup tu sebijik macam MULUT..bila orang tu RAJIN gosok gigi, so mulut dia wangi..kalau PEMALAS, busuk la..takkan wangi kott...''

Tuesday, April 5, 2011

dulu seorang, sekarang berdua...

ahoiiippp....
kalau dah mato bertontang mato...
hati didalam bagoi nok gilor....
heiiiii......

harini aku hepi gilee..
sebab aku buat title tak dok kne mgena ngan entry...
ciss...kan???
hahaha....saje carik trafik..boleyy...bley blah...

sebenarnye nak ceciter ngan sumer...
cehh, bukan nak riak tau..nak kongsi2 jek..
ade paham...
jangan risau, entry nie tak berbaur PENGGODAAN...
cuma KETERMENGADAAN....

aku juz nak citer, aku dah dapet spek mate baru heyy...
heyy he ya hayyy, mari kita gembira...ho ho ora ...blalala

kan dulu aku penah ceciter kat entry nie yang aku nak sangat spek mate baru..
manekan tidak, klau aku jalan2 pegi memane, aku hanya nampak TUBUH BADAN..
MUKE TANPA HIDUNG MATA DAN MULUT..
tak ke haru kalau yang hensem aku kate hodoh sikit...
yang hodoh aku kate ensem gile..
lagi gile kalau aku cakap perempuan padahal laki..
aiyomakk....

alhamdulillah lah skarang dah bley nampak wajah2 suci remaja duk lepak
kat shuping kumpeliks muar bernama WETEX PARADE yang super hott..
dah boley cam muke..hahaha....klau sblum nie, muke sume same..PLAIN...
nyiahahaha....

memilih FOCUS POINT sebagai tempat optikal terpilih,
satu bentuk cermin mato telah selamat ditempahh...
ditempah dengan kadar URGENT okeyy...
sebab aku dah kene marah..
nyaris2 masuk wad sebab tak pakai cermin mata...
dah terhantuk baru nak terngada-ngada...
hahah rosak bahasa aku..

alhamdulillah nyawa masih panjang..
masih sempat kahwin mungkin...(mood menggatal)

naseb baik ALLAH tak tarik lagi nikmat mata..
masih sempat tengok sang lelaki dok berjabat tangan tuk kadi...
nyiahaha sekali lagi..

mule2 aku konfius gile nak pilih design mane..
yang level murah2 jek aku tengok..
nak tengok yang converse or bonia takut berdarah plak idung..
tengok punye survey, aku shortlistkan kpada dua choices..
satu half frame..satu full frame ala2 oldskool sikit..
last2 aku decide amik yang old school skit tu..
sebab aku takut klau aku pakai half frame nnty comel sangat...
takut gak klau ade orang konpius aku nie anak dara ke mak dara...ngahaha
macam pengetua2 pon ado jugek..CISS!!!!
 ''UMUR AKU 18 HOKEYY....jangan dok ngade2 kate aku nie menantu EMAK AKU!!!''

hangin gak kadang2...
ape nak buat..
dah nampak matang sangat mungkin..hahaha...
takpe2...yang penting IC aku masih gambar tyme darjah enam..
yang duk pakai tudung senget benget...
muke malu2 nak senyum.alahaiii...
macam mintak cubitan manje je..haha

so skrang nie mate dah terang..alhamdulillah...
dunia kini ceria melihat riak2 wajah sekeliling yang kadang2 sweet gile, kadang2 annoying gile..
kalau nak kate aku cam makcik2 pon ade aku kesah...
ko kena cekal nabila..yehhh..

jadi mari aku pertontonlan cermin mate tu..
sape yang rase nak termenyampah, sile klik butang pangkah kat atas k...
cisss...aku cakap awal2 nie...


sebelummm.. makcik2

selepas...makcik2 jugakk..


p/s : sape2 yang terasa rabun sile buat cermin mate dengan cepatt..sebelum anda masuk wad dengan tahap yang kritis sambil menangis melihat jarum besar duk cucuk tang tangan anda...silekan.. :)

sekian dari abil cuma..assalamualaikum...

6 comments:

Khairil Photography said...

mmg btul la mcm makcik yg karipap seblah rumah sy... ;PP
P/S:jgn marah... (^^,)V

zam.enol.arep said...

rupe usop wilcha je. haha

~ abil CUMA ~ said...

executor....sangat berlebihan disitu ..hahaha....nak karipap tak??

~ abil CUMA ~ said...

enol..ko jngn...ko dah mcam kak limah plus bidan munah jek..kahkah

NUR AFFIQAH ABD.RAZAK said...

nice..rabun jugak..teringin nak try cntct lens plak..hehe

~ abil CUMA ~ said...

affiqah..beli yang clear okayy..
warna2 tak sahih hukumnya..haram barangkali