''hidup tu sebijik macam MULUT..bila orang tu RAJIN gosok gigi, so mulut dia wangi..kalau PEMALAS, busuk la..takkan wangi kott...''

Monday, December 7, 2009

SeSi mEmPrOmOtKaN DiRi...hoho


assalamualaikum
hoho...klau tkut jagn tgok pic di bwah ni...huhu



aBiL@kHaiRiNe nABiLa






emm..name diberi SITI NABILA ATIKA BT ABD. HALIM .....huhu ayat poyo..
gelaran ABIL.....NAB.....KHAIRINE....ala pape pon bley asal baik mknenye...
uhum...seorang yg sgat PEMALU..agak SENSITIP...
amat menggemari warne HIJAU , PUTIH susu time tecik ,
HITAM ala2 arang blkg umah...
fanatik kat ptung katak....ader beberape ekor kat umah... mr.COOL ... FROGGIE ... and KIMO....
terlumpat-lumpat tak hingat dunio...ngrek..ngrek..

punyai sorang kakak....(sulong)
5 abang.....(semue kat tgah)
maap takder adek meh...huhu...
yang penting adelah VVIP hdupQuh..
my mama...HJH LELAWATI BT LONG....(vouge mama)


wIf MamA tErcHeNtA...



all of the family....





menggelar diri sebagai si GEMOK..kerana mmg hakikat...
berat udah mlebihi tahap MODEL....
AGAK FRUST MENJADI BEGINI...
tapi ttap REDHO...:D

si BURUK RUPA jga sesuai kowt tok dri quh...
bukan persis JESSICA ALBA , HEIDI KLUM , AMBER CHIA , MAYA KARIN...
ouh agak tertekan menyebut nme2 nih...
pipi tembam...mate kecik sblah bile sengih...bulu mate yg tak lentik...
itu lah aku....tapi nak bgga sket...aku ader lesung pipit agk dalam...(sbelah dalam, sbelah cetek...cacat gak)..dan ketawe yg unik...hoho...
dyeorg kate aku ktawe cam CAMERON DIAZ...fuhh merah pipiku...yang mgenali aku dluar tu, jgan nak nganjeng lagi okeh....sekeh sowang2....dush3...


aku sgat FRUST dlam bulan ni....
opp....lupe nak bgtau...aku snanye nak SPM taun dpan..
umm mesti tak caye kan...
muke ala2 cikgu SEJARAH kan..
emmm aku da agak da....
sbab stakat ni dah dkat 5 kjadian yg wat aku geram+marah+terasa nak jerit kat stu gak....

situasi 1:
aduh ramainye owg..bising lagi...budak kompang sdang mggile pkol kumpang maseng2...cubelah men ngan sopan...
"mak, aunty tu pggil la..." kataku pada mak bile terlihat seorg macik sdang terkial-kial melambaikan tangannye pada kami..cube control cun...kasi snyuman yang amat manis untuknye...IKHLAS...
"YAM(makcik 2), INILAH MENANTU WATI...ISTERI PENGAPIT" kate makcik 1 kpada makcik 2...aku plik...bile mase plak kak SUE ada dtag ni...
tibe2 makcik 1 pgang tgan aku...MASE TU AKU RASE CAM NAK TAMPAR PON ADE KAT MAKCIK 1 TU...MACAM NAK PKOL JE TGAN MKCIK TU....ni mesti kes slah tgok ni...
"eh ni bukan SUE, ni anak bungsu aku" balas ibuku smbil sengih kat aku...
"lah, aku igat menantu kau wati..uhh da besar ye...tggi...da kerje ke?"
ehh makcik ni...wat atiku mkin pnas dgar ckap dye...
"tak lah..baru fom 4..."
terbeliak + ternganga mak cik tu....
"ya ALLAH, yeke wati? macam da bkeje....maap ye nak"
aku tersengih yg kurg iklas dstu...tak jadi untuk mkan....hnye menung nseb dri...



SITUASI 2.
aku terdampar kesorangan dsitu..dikelilingi makcik2...datin2...pn.SERI..
la..ape aku nak buat ni...mak ni pon stu...tggalkan aku dsitu..aku tgok je mak aku sdang berbual kat dpur umah org kenduri tu...emm wat2 maen msej...pdahal takder pon...mati kutu ku dsitu...ape tak nye...semua tgah tgok aku...
tbe2 ade sowang aunty ni tnye...
"datang ngan sape?"
"ngan mak, ade kat dapur tu"senyum....huhu
"ouh, kirenye belum kahwin la ni ye?" smbil tersengeh dye bertanye..
"belum......" belum smpat aku nak truskan...dgan automatisnye makcik2 len dtg kerumon aku...
cube teke, ape dyeorg kate??????
"aunty ade anak, umur dye 29. dye keje dokter bedah. makcik ingat nak....." udah ku agak...merah ppiku dsitu..bukan sbab malu...tapi MARAH!!!! ARGGHHHH!!!
"maaf makcik...sye mmg blum kahwen, tapi dah tunang...assalamualaikum" aku tros kuar dari umah tu...biar dorang tercengang....

stuasi yang len tak yah la aku citer...wat SUAM je...huh!
tapi takpe...walupon ketinggian ku , rupa ku, saiz ku mnjadi kesalahtafsiran org...tapi aku ttap bersyukur...TRIME KASIH YA ALLAH. KERANA MENGURNIAKN KUARGE YG SUPPORT KU...



ni lah pic untuk tatapan korang..mmg mcam umor 26 kan???



muke cikgu sekolah... menantu...isteri....







0 comments: