''hidup tu sebijik macam MULUT..bila orang tu RAJIN gosok gigi, so mulut dia wangi..kalau PEMALAS, busuk la..takkan wangi kott...''

Wednesday, December 9, 2009

KaNak-KaNak RiBeNa.....





bebekalkan perut yang kempes...
aku dibawa abgku besamer siblings yang len untok mkan di luar...
tidak ku jangka rupanya destinasi yang dtuju adalah McD...
sujud kesyukuran tak terhingga..menanges kat stu jgak...
dengan bebekalkan secebis duet Abang...cehh bru nak ngaku abg...
yang sperti tikus mndapat JPA, BIG MAC aku oder....



blurp...ngan tak sgaje nye....tersandar kekenyangan aku dsitu...
ehh sori tok uncle,aunty,abg,adek yang kat depan blakang tepi....
aku seolah BADAK yang kekembungan air...
dah tak larat nak jlan... baju yang mulenye longgar jadi sempit...
kurang asam btul baju tu.. sperti mahu menghina aku...
papehal pon makaseh untuk Abang Chik... Z.E.A bkan namo sbonar...



perjalanan mosti dteruskan...malam maseh muda...
memecot dgan klajuan sederhana, viva putih suci baru
itupown sampai ke tempat tujuan...
fuhh udara mmg sepoi2 gtu.... TANJUNG EMAS,MUO kiteorg jejaki...
jalan punye jalan, tibe2 aku tenampak ssuatoo..
dengan bangganya aku membeli buih belon budak kecik kat kdai apek tu...
abes, geram sgat ngan budak yang tgah maen kat tpi tu....
terlunjat sane, terkekek sini... ape lagi, aku pon lawan la...
bebekalkan M16 Belon aku tu... tembak kesana kemari...jakon gler....



mase tu jgak abg aku beli layang2.... dah naek tggi, jatoh balik..
nmpak sgat tgan tak bedung...takde kmahiran la tu...
hoho alamak tak leh kutok... nnti tak blanje lg plak...
hoho nak jadikan cter....bler aku dsuroh pgang lyang2 tu untok dnaikkan...
abg aku kater gerak ke kanan skit...aku pon gerak la ...
jaoh la jgak...tibe2 akak aku pggil..aku toleh...
dan aku tak perasan...aku tak perasan rupenye kat tgah
antara aku ngan abg aku yang pgang tali kat ujung tu
ade skumpulan apek cine duduk lepak kat tgah padang tu..
dengan jalan smbil mnoleh ke akak aku rupenye...
aku dah sauk kesemua kepala dorang ngan tali tangsi
tu pon lpas abg aku sound..
malu...malu sgat.... hoho aku wat don no je...tkot pon ade..
seb bek dorang tak marah....fuhh lege...


ni lah yg bertanggungjawab kat cine tu..hoho


tapi aku pelik..kat padang tu cume ade cine, india ngan sekelumit melayu...
kemane MELAYU lain pergi...
knape tak join mlakukan aktivti sihat dsitu...kenapa??dimana??
slepas ditinjau-tinjau ala2 WAN KAMARUDIN...aku dapati rupanya mreka ada...
ada kat tepi laut...
SEDANG MERAPATKAN HUBUNGAN SILATURAHIM DSITU...
ape nak jadi la...ade yang hilang tangan..tak tau merayau kemane tangan tu...
bertaubat la anda... mane tau dlam gelap2 tu ader malangnyer...
INGAT, JANGAN BIARKAN HIDUP ANDA DISELUBUNGI KEGATALAN....



stelah saiz perut kami kembali normal....
akibat terkinja-kinja bemaen layang2 mlam buta...
meniop buih belon... kami pulang.....
pulang kerumah dengan gumbira.... :D
and live happily ever after....

0 comments: